lördag 15 december 2012

Misslyckat pass med nytt PB

Idag var det både högt och lågt kan man lugnt säga. Helt klart piggare idag men fortfarande matt i kroppen och ganska energilös och sliten. Det kanske var inte hjälpte att låta det första "vettiga" målet mat på fem dagar utgöras av ett besök på AG med burgare, friterad fläsksida och några öl.


Kom in ovanligt sent till Nordic efter lite julbestyr och började med en massa kaffe och skönt häng. Uppvärmning, rörlighet och lite rodd för att försöka väcka kroppen men det gick sådär.

Dagens uppgift:

A: Inom 10 min jobba upp till en tung clean and jerk
Ganska enkla upp till 80kg, satte 90 utan hysteriska problem (tangerat PB sen innan skadan) men sen hände nåt. Var mest fokuserad på problematiken med Push Jerk eftersom jag kör nån mix av pushpress/striktpress. 95 kilo kom lite osnyggt upp i rack och sen gjorde jag tre försök på "Shoulder to Overhead" utan framgång. Tydligen en riktigt risig initial-dip för att driva upp (långsam, djup och icke-explosiv) och sen obefintlig dip för att fånga den. Var uppe relativt högt (typ 1dm över huvudet) på ett försök men vänsterarmen orkade inte pressa ut den. Fail således..


B: On the minute every minute 15 min
min 1-5 3 rep @ 85% av A (75kg)
min 6-10 2 rep @ 90% av A (80kg)
min 11-15 1 rep @ 95% av A (85kg)

Crash and burn från ruta 1.
Insåg här att jag borde släppt PB-försöket tidigare och att kroppen inte har hämtat sig än.
Noll motor, känningar i övergången mot bröstrygg, huvudvärk och ont i axeln. Körde minut 1 utan att ens klara TnG vilket tog 34 sek, minut 2 som ettor och kastade sen in handduken. Helt kraftlös och tillochmed PCs kändes tunga och svåra, tekniken totalhavererade och jag kände att de vändes långt från kroppen.
Och som den barnrumpa jag är blir jag lite grinig.. Hade aldrig drömt om att de 5 första minuterna skulle bli nåt problem..

Nu när jag väl kommit hem och började skriva av mig så inser jag däremot att det faktiskt blev ett nytt PB - i PowerClean!
Jag missade helt detta när jag drog upp 95kg eftersom jag hade fullkomligt tunnelseende på C&J och bara såg det som ett misslyckat lyft.
Är trots detta lite oroad för Grace i veckan eftersom det inte funkade att reppa idag...men med lite tur kanske är kroppen ikapp då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar