lördag 30 november 2013

Ring klocka, Ring! Ring in ett 10K PB

Ganska sliten i kroppen imorse med väldigt stela axlar, armar och baksida. Första stegen nedför trappan på Nordic visade också att quadsen fått sig en omgång.

Körde mitt Jowseyprogram för att försöka bli lite mjukare och gick bananas på kaffetermosen eftersom min egen kaffemaskin lämnade in för gott igårkväll. Marginellt bättre så jag hade inga stora förväntningar på dagens pass.

Testade 2 20-sekunderssprinter på rodden och kom inte riktigt ned i den split jag ville och drivet ville inte riktigt infinna sig. Det kändes då som att det inte var nåt att tveka på gällande passet utan bara att sätta sig och bita ihop. Hade en målsättning på sub2-split och då landa på sub 40 totalt - helst med nån enstaka sekund till godo.

WOD for Time
10 000m Row
Metcon: 38:16 PB!

Långt över förväntan och osannolikt skönt att få ta ett "absolut personbästa" igen istället för "PB efter diskbråcket".
Av nån orsak kändes det mentalt ganska skapligt idag och jag tyckte jag fick skaplig utdelning i meter per drag. Körde på halvlåg damper 4,5-5,5 (bytte lite under passets gång) och runt 4K bad jag Javad kolla upp mitt gamla PB. Trodde då inte jag skulle nå det - särskilt inte som greppet på vänster började trilskas så jag fick köra med tvåfingersgrepp av och till.

Hade tillochmed lite kraft kvar på slutet för en spurt sista 250 metrarna. På helheten gav det en splittid på 1.54,8 vid 25 SPM.

Riktigt sliten efteråt dock med kramp-tics i axlarna och efter avslutad PB-burgare på Flippin var det lite knöligt att resa sig upp. Känns som om jag förtjänat både lussekatt och vila imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar