lördag 5 april 2014

Oväntat PB på 2K Row

Trött!

Trött, trött, TRÖTT!

Både sömningt trött (träningsvärk och övervarvad hjärna) och fysiskt trött sen Michael. Sjuk träningsvärk i nedre delen av hamstrings och hela bröstkorgen men mest bröstryggen.

Gårdagen bjöd på två korta AMCALs

WOD: 5 Min AMCAL
10 DU
10 Ring Row
5 DL @ 100kg
AMCAL Airdyne

Vila 5 min

Repeat

#1 - 66 Calories
#2 - 68 Calories

Svåra och tunga marklyft eftersom hela baksidan protesterade och trots att jag hade knappt 4 min på AD'n varje varv blev det dålig utdelning. Väldigt sliten...

Lördagen bjöd på 20 min teknik i Cleans  - nåt jag inte gjort på ett år tror jag. HPC kändes bäst och Squat Clean ovanast men rent generellt var det väldigt "obekvämt" genomgående trots att jag bara körde på 60kg.

Detta följdes upp med 15 min Push Jerk och känslan var väl densamma. Inte mycket hjälp av ben och höft idag.

Avslutade med 2000m Row - All out!

Här kom då dagens överraskning.
Försökte sätta en plan och hålla den och fokusera på tekniken genomgående. Dock var ju baksidan helt stekt och med tanke på tröttheten i bröstryggen så hade jag inga förväntningar.

Kul då när allt känns som i uppförsbacke och motvind att lyckas ta sig in på Sub 7 för ett nytt personbästa på 6.58. SPM på 21-23 och D6,5

Undrar hur det skulle se ut om hamstrings och axlar/rygg funkade...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar